måndag, december 12, 2005

Rädda oss från Bodström

For the record vill även jag visa min oro inför det Bodström-initierade lagförslaget om lagring av elektronisk tele- och datatrafik som EU-parlamentet har att ta ställning till imorgon. Själv har jag mejlat Carl Schlyter, min parlamentariker i Bryssel och Strasbourg. Jonas har skrivit ett öppet brev till alla svenska parlamentariker. Kopiera och mejlbomba.

Läs mer:
Copyriot
Oskar Swartz
Piratbyrån

Uppdatering: Gå in på www.stoppaovervakningen.nu och hjälp Bodström på traven med insamlingen av meningslös information om ditt privatliv. Av mig fick han, utöver mitt IP-nummer och senast besökta hemsidor, även följande brännande upplysningar om min dag:

Till frukost åt jag idag mannagrynsgröt, två ostmackor, drack ett glas apelsinjuice och en kopp kaffe. Min hund Konrad har bajsat två gånger hittills idag. Båda gångerna var avföringen fast. Han verkar med andra ord inte ha diarré. Själv har jag fått ett par finnar de senaste dagarna, tror det kan ha att göra med att jag ätit för mycket choklad. Netto på Vildgåsvägen här i Lund har ett bra pris på nougat.

Kommentarer:
Ärade Justitieminister!
Jag tänkte att jag skulle underlätta lite för Dig i ditt insamlande av omotiverad, meningslös och integritetskränkande information om intet ont anande medborgare.
Här kommer därför lite info om mina förehavanden idag:
Imorse åt jag gröt och drack en kopp té, sedan var jag ute en sväng med hunden.
Under dagen har jag arbetat på min uppsats som handlar om socialdemokraternas idé om "det gröna folkhemmet."
Under kvällen har jag tittat på följande TV-program: 20.30 Showroom, 21.00 Aktuellt, 21.30 Nya rum. Tveka inte att kontakta mig om det är något mer Ni vill veta om mitt (f.d?) privatliv!

MVH/Hanna
 
Skicka en kommentar

<< Tillbaka